Nesimtire


Am zis eu ca-mi place in Romania si ca, deocamdata, nu vreau sa plec? Puii mei, dupa 34 de ani petrecuti in minunata mea patrie, in care e de ajuns sa stau zece minute in trafic si e imposibil sa nu vad ceva care sa ma amuze ori sa ma scoata din sarite, cred ca as muri de plictiseala si normalitate daca as emigra undeva, in Vest. Asa ca, pentru ca-s inca tanar si mai tin la anormalitati, raman acilea.

Buuun. Acuma, dupa introducerea asta, e nevoie sa si dau un exemplu de ce nu cred ca as intalni pe-afara. Deci:

Statie de alimentare carburant. Destul de aglomerat. Ma orientez catre o pompa si ma indrept spre ea. La o pompa alaturata, un smecher cu VW Touareg e nervos pentru ca batranul ce se afla inaintea lui nu se misca prea repede. Alimentez linistit, smecherul face si el acelasi lucru si merge sa plateasca. Intre timp, termin si eu si merg sa achit. Ma intalnesc cu el, plin de spume si bombanind. Ma indrept catre ghiseu, salut, comunic numarul pompei, mi se spune cat sa platesc, intind banii si vine din nou smecherul care striga catre cel de la ghiseu:

– Ia, ba, 60 de bani! Lesinatule! D’aia esti, ba, aci si vinzi la benzinarie, ca nu stii sa te porti! si mai arunca o injuratura in timp ce se indreapta spre usa.

– Du-te dreacu’ de ghertoi!, replica vanzatorul. Io fac mai multi bani ca tine!

Isi cere scuze, reafiseaza zambetul tamp, ii intind banii, imi da bonul si uita sa-mi mai dea restul. Care era fix 60 de bani. Nu c-ar fi vreo suma, da’ asa, ca idee, te ambalezi de nu mai poti cand clientul nu-i are si te faci ca ploua cand trebuie sa-i dai.

In fine, doi nesimtiti…

Lasă un răspuns

