Cum am fost eu convins ca TREBUIE sa merg sa votez


Dupa cum bine se stie, duminica, 25 mai, avem alegerile europarlamentare. Si m-am tot gandit eu ca n-are rost sa merg sa votez. Ca m-am saturat de toti, ca listele alea cu candidati abunda de personaje dubioase, de insi cu care nu-s afin, in care nu ma recunosc si pe care nu-i vad capabili sa ma reprezinte la Bruxelles. Pe langa asta, mi-au mai si zgariat retina sloganurile (foarte neinspirate) si afisele electorale (cine-o fi dat bani pe oribilitatile alea???). Asa ca eram convins ca duminica nu voi calca in sectia de votare si voi privi cu nepasare la cum se duc oamenii sa puna stampila. Asta pana azi dimineata.

Ce s-a intamplat? Pai, nimic deosebit. Am fost sa beneficiez de serviciile unei doamne frizer si ale unei domnisoare manichiurista-pedichiurista. Si-acolo am avut parte de urmatorul dialog:

„- Domnu’ Ivan, mergeti duminica la vot?

– Nu. Stau linistit acasa. Nu am cu cine sa votez. Dumneavoastra?

– Io merg! Cum sa nu merg? Merg sa dau jos pesedeu’.

– Pai nu asta e miza alegerilor de duminica.

– Io votez cu Udrea.

– Cu Udrea??? Pai ea nu candideaza.

– Si ce daca? Io cu partidu’ ei votez.

– Eu n-as vota cu Udrea niciodata.

– Da’ de ce? Ca e femeie? Adica, ce?, femeile nu sunt si ele destepte?

– Doamna, eu n-as vota cu Udrea pentru ca stiu ce personaj politic este. Daca ar veni la mine si mi-ar propune sa semnam impreuna o hartie pe care sa fie scris 2+2=4, n-as semna alaturi de ea.

– Pai ce? Daca o femeie nu stie matematica inseamna ca nu e gospodar? Da’ asa sunteti voi, barbatii! Rasismu’ asta a fost de la inceputu’ lumii.”

Am tacut, ca n-avea rost sa mai zic nimic. Puteam sa incep sa explic cam cu ce se mananca institutiile europene, cam ce trebuie sa faca europarlamentarii, cam ce e rasismul si ce e sexismul, insa n-am mai zis nimic. Da’, desi am tacut eu, tot a trebuit sa mai ascult cum cele patru personaje feminine s-au lansat in explicatii care mai de care mai stupide, mai asezonate cu fracturi de logica, gramatica dubioasa si glume demne de radio shantz, ca-mi venea sa le iau la bataie cu ciocanul ala de snitele ori sa le trimit inapoi la scoala si sa stea pe coji de nuci pana le-o trece cheful de vorbit prostii.

Dupa ce-am plecat, m-am gandit insa asa: „Bai, daca tu stai acasa, uite cine-o sa mearga la vot, tantile astea care nici macar nu stiu cine candideaza si pentru ce anume voteaza! Lasa lamentarile si motivarile ca n-are rost sa votezi si du-te sa pui stampila!” Asa ca, duminica, m-am hotarat, eu voi merge sa votez. Cu cine? Treaba mea, ca nu fac propaganda pentru nimeni. Da’ daca eu si altii care mai si gandesc stam acasa si merg sa voteze cei care nu stiu pe cine si de ce, atunci ne-am dus dracului si n-avem niciun drept sa ne plangem.

 

Lasă un răspuns

