Despre sex


In cafeneaua „Lautrec” se asculta muzica buna, se mananca bine, se discuta interesant si, uneori, se trage cu urechea. Asta a facut Mihai in tarziul unei seri calde de noiembrie: a tras cu urechea. Era singur la masa, iar la masa de langa el, o tipa si un tip discutau. Despre ce? Despre sex! Discutau despre sex cu calm si deloc vulgar. Ca si cum ar fi vorbit… despre vreme. Ea, o domnita vopsita blond, imbracata in tinuta casual, sigur corporatista (au ei un limbaj inconfundabil). El parea sa fie un golanas, cu freza ciudata si corp lucrat la sala.

Si, pentru ca i se parea interesant subiectul, Mihai s-a scuzat pentru deranj si le-a cerut permisiunea sa li se alature in dialog. Iar ei au acceptat zambind. Nu de alta, dar Mihai nu e genul care sa para vreun obsedat, ba din contra, l-ai putea confunda cu un monah.

– Prima mea experienta sexuala, spune Dana, a fost, sa nu radeti!, pe la … 11 anisori. Mi-am introdus in creion in vagin. Bine, n-am simtit nimic placut, am simtit o durere usoara. Si nici nu aveam in cap sa imi produc vreo placere. Dar il bagasem acolo ca sa vad si eu ce e inauntru. Si am fost suprinsa ca nu era nimic. N-am scos o vorba despre asta si mi-a si fost rusine. Dar, asta a fost primul meu „contact intim”.

– Hihi! Blondo, la 11 ani? Hihi! Ma faci sa rad, zise Bobo.

– Ce ti-am zis eu sa nu razi? Of, mai bine taceam! Asta e, am facut-o! Sa-mi fie rusine din nou? se supara Dana.

– Hooo! Usor, nu te ambala! Ai rabdare. Ca io ziceam ca 11 ani e o varsta chiar… mare. Fiti antena! Io am inceput… sa zic? sa nu zic? Hai ca va zic. Io am inceput la …. 5 ani!

– Nu te cred! zise Mihai.

– Eu nici atat! Esti nebun? Ce sa faci la…. 5 ani? Ca te jucai cu puta-n cioburi atunci.

– Copil precoc, bei! Uitati aici: eram la mamaia si ma jucam in fata blocului cu mai multi copii. Intre ei, erau vreo 4-5 care proveneau din aceeasi familie. Si povesteau ei cum se jucau de-a mama si de-a tata. E, si m-au intrebat daca vreau sa ma joc si io cu ei. Si ne-am jucat langa niste conducte mari de termoficare. Mi-am bagat io putica in pasaricile a doua fetite. Ne-am jucat asa cateva zile. Pana ne-a prins mamaia. Si n-am mai avut voie sa ma joc cu copiii aia. Tarziu am priceput de ce. Asa ca, blondo, esti mic copil, da? Mestere, la matale cum fu?

Mihai isi trecu o mana prin par, sorbi din paharul de bere si incepu:

– Primul fior de natura sexuala tine de o varsta a inocentei: aveam 8-9 ani si ma urcam pe… bara folosita de parinti pentru a bate covoarele si de noi copiii pentru fotbal sau alte jocuri. In fine, ma urcam pe bara si am inceput sa simt o senzatie ciudata, un tremur in zona inghinala. Am descoperit, in discutiile cu partenerii de joaca, ca nu eram singurul care simtise asa ceva si, uneori, incercam sa ne urcam pe bara tocmai pentru a simti din nou acea senzatie.

– Scuze ca te intrerup, zise Bobo, da’ misto mai era senzatia aia ca si noi ne urcam pe bara ai nenorocita in fiecare zi.

– Anii au trecut, continua Mihai, si, cum era si normal, urcatul pe bara s-a dus (se intamplase de 4-5 ori). Intr-o zi, prin clasa a VI-a, in timp ce colegii de clasa erau la ora de sport, eu am ramas singur in clasa pentru a citi: asta fusese scuza, in realitate nu aveam pantalonii cusuti in genunchi si imi era rusine sa merg cu ei rupti pe teren. Cum stateam picior peste picior am inceput sa simt ca as putea repeta experienta traita la 8-9 ani. Rezultatul a fost acelasi tremur in zona inghinala, insotit insa de o caldura ce mi-a cuprins tot trupul si un tremur scurt de placere. A fost o experienta singulara ce a marcat finalul autosatisfacerii (la vremea respectiva nici macar nu stiam ce se intamplase cu mine).

– Adica nu te-ai mai masturbat niciodata? intreba Dana. Acum, ca tot vorbim deschis si e foarte posibil sa nu ne mai vedem vreodata, poti recunoaste, nu-i nicio problema.

– Prima si ultima. Nu castig nimic daca spun asta, la fel cum nu pierd nimic daca zic ca s-a mai intamplat.

– OK. Astea ne-au fost debuturile in sex. Chestiile pe bune insa? impinse Dana discutia.

– Dragilor, sparse Bobo gheata, io la 14 ani am trecut in liga superioara. Cu o colega de clasa. Dom’le, gagica stia carte la orizontala, nu gluma!

– Stia ea sau instrumentul tau nu stia carte? il intepa Dana. Ca la 14 ani….

– Blondo, nu te baga! Gagica era artista. Nu stiu unde si cu cine invatase, da’ n-am mai intalnit multe care sa stie sa faca ce facea ea. Pe urma au fost si altele. Si tot adun margele pe fir. De toate categoriile: nu iert nimic. Vreau sa ma bucur de viata. Sa nu-mi para rau de vreo ocazie ratata. Mestere, nu-mi prea place cum te uiti la mine. Ia zi, la tine cand s-a intamplat?

– Pai, explicatia mea va fi mai larga. Pe la 13 ani, ne-a venit o profa de cultura civica. La grea incercare mi-au fost pusi hormonii. Se imbraca nemernica numai in fuste scurte si noua, baietilor, ne curgeau balele mereu. Noroc ca a plecat, ca altfel cine stie ce tampenie faceam. Pe masura ce inaintam in varsta, crestea si dorinta de a avea un contact sexual cu o femeie, iar asta intra serios in conflict cu educatia profund religioasa pe care o primisem: singurul cadru sanatos in care sexul putea avea loc era familia. Nu eram neaparat convins de asta, dar simteam ca exista o ratiune, un scop ce trece dincolo de fizic, ceva care sa ne desparta de lumea animala (in sensul eliminarii oricarui respect pentru partener, in sensul transformarii femeii, in special, intr-un simplu obiect pentru satisfactia sexuala a barbatului). Iar acea ratiune era iubirea: numai in urma iubirii dintre un barbat si o femeie putea avea loc un act sexual, ca forma suprema de cunoastere si incredere intre cei doi parteneri. Doar intr-un climat de incredere reciproca, in cadrul unei relatii ordonate sexul putea fi o implinire. Cand a venit vremea primei experiente sexuale, aveam deja 20 de ani. Credeam ca iubesc femeia respectiva si, dupa cateva luni de intalniri frecvente, intalniri in care descoperirea trupului feminin depasea noi si noi limite, s-a intamplat. Eram ca doi copii care descoperisera o jucarie si nu stiau cum sa faca pentru a repeta joaca aceea. Era o experienta a daruirii: ea dorea ca eu sa ma simt iubit, iar eu doream ca ea sa se simta iubita. E adevarat, nu eram casatoriti, si asta imi aducea uneori un sentiment de vinovatie. Dar nici nu renuntam. Dincolo de coordonatele placute are relatiei, erau si aspecte bolnave, marcate clar de co-dependenta si complexe (de ambele parti). Atunci nu-mi dadeam seama de ele, dar, dupa ce ne-am despartit si mi-am luat timp sa analizez ce se intamplase, le-am inteles. Cam asta a fost inceputul.

Dana il privea deja admirativ. Era cam genul de barbat pe care-l dorise si nu-l intalnise.

– E randul meu, nu? Eu am inceput la 20 de ani. Cu prietenul meu de atunci. Nu pentru ca-l iubeam sau pentru ca imi doream neaparat, ci pentru ca… asa facea toata lumea. Eram impreuna de vreo 3 ani si, intr-o zi, m-am gandit eu ca… e momentul sa nu mai fiu virgina. N-a fost nimic spectaculos, nimic memorabil in toata experienta aia. Si apoi am continuat de teama ca, daca nu-i dau eu, se duce la altele. Stiu, am fost proasta rau. Acasa mama-mi spunea ca asta e datoria femeii: sa aiba grija de barbat, ca barbatul are nevoi. Asa m-a crescut, cu mentalitatea asta tampita. De parca femeia n-ar avea nevoi. De parca ar trebui sa aiba chef de sex chiar daca idiotul e beat sau miroase a transpiratie. De parca… in fine, asta a fost prima mea experienta.

– Blondo, asa era pe vremea lor. Stai calma si nu te supara. Se mai schimba insa vremurile, mai evoluam si noi. Hai, ia un pahar de bere si mergem mai departe. Mestere, ai cuvantul!

– Merg eu mai departe? Poate ca Dana ar putea continua. Sau sa spun eu raspunsul ei?

– Pai, de unde ai putea sa stii tu raspunsul meu?! Ca n-ai putea. Dar asa, de curiozitate, sa vedem ce-ar urma sa zic eu.

– Ar urma, incepu Mihai zambind, ar urma sa spui numarul partenerilor tai. Ai, cred, 27-28 de ani. Si, cand ar fi vorba de numarul de parteneri, sigur n-ai spune adevarul. Cifra pe care urma s-o spui ar fi fost, sa zicem, 5-7. Sub 5 am crede ca esti neexperimentata, ori ca nu te-au vrut barbatii, peste 7 am socoti ca esti cam .. parasuta.

– Mda, ce sa zic? Ai dreptate. Si ma enerveaza ca ai dreptate. Bobo, sa nu cumva sa insisti cu vreo intrebare, da? Mihai, tu pari genul, cum sa zic ca sa nu te superi?, pari… cam anahoret.

– Da? Uneori imi doresc sa fiu, dar nu sunt pentru ca experienta sexuala nu s-a redus la o singura partenera si astazi pot numara (desi nu e deloc ceva cu care ma mandresc), peste o suta de femei cu care am fost: foste colege de liceu ori de facultate, tipe mai in varsta, prostituate. O vreme am incercat sa umplu un gol, dar am inteles rapid ca sexul (mai ales cel la intamplare) nu poate rezolva problema asta. Am avut intalniri cu diverse femei: slabe, grase, medii, frumoase, urate, inteligente, sarace cu duhul, tinere, mai coapte etc. Pe unele le-am respectat, pe altele nu. Au fost si experiente care mi-au dat peste cap toate ideile pe care le aveam despre sex (in special aceea ca musai trebuie sa faci dragoste, si niciodata sex), dar si experiente care ma faceau sa ma simt extrem de vinovat (cum ar fi acelea in care, dupa acuplare, aflam de la prostituate povestea vietii lor si ma simteam extrem de vinovat ca adaugasem si eu ceva la mizeria lor).

– Du-te de-aici ca io nu te cred! Mestere, io am fost si sunt golan. Te bat la numarul de femei lejer. Da’ io asa sunt: golan! Nu iert nimic. Si nu ma intereseaza ce simte vreuna: ne-o tragem si gata! Fara complicatii, fara dureri de cap. Oricum, n-am gasit niciuna pana acum cu care sa vreau mai mult decat sex. Si cum sa stai la povesti cu curvele? Adica te duci, platesti, fumezi o tigara, le intrebi asa, generalitati, si cam atat. Fara intrat in intimitati ca nu are rost. Iti faci treaba si gata. Ascultati la mine: iti vine nevoia, tre’ s-o satisfaci. Io recunosc, daca nu e nimic disponibil prin preajma, ma mai si masturbez.

– N-ai facut niciodata dragoste cu o femeie, Bobo? il intreba Mihai.

– Ce sa fac? Dragoste? Omule, ce-i aia? E o prosteala in capul femeilor. Ne-o tragem si gata. Blondo, fara suparare, dar chestia asta cu facut dragoste e doar in mintea voastra.

– Nu fi magar! i-o reteza rapid Dana. Cum sa fie prosteala in capul nostru? Daca vrei sa fie ceva de calitate, trebuie macar sa dai impresia ca-ti pasa. Sa nu tratezi femeia ca pe un obiect pe care-l iei de pe raftul unui magazin. Asa sunteti unii: aveti impresia ca femeia e de unica folosinta. Ai folosit-o, urmatoarea. O femeie ti se ofera si trebuie sa ai grija sa o respecti. Sa stii cum sa o atingi, sa stii cum s-o faci sa se simta in siguranta, nu sa-ti bati joc de ea, s-o umilesti si s-o faci sa se simta lipsita de valoare. O fi sexul fizic, dar preludiul ala e al naibii de important.

– Cred ca ai dreptate, Dana, interveni Mihai. Eu din toate experientele am invatat cate ceva (de multe ori despre mine, de multe ori despre femei), dar am cautat mai mult sa inteleg care este motorul sexualitatii umane. Si cred ca acesta este nevoia de atingere – nimic mai complicat. Imi aduc aminte ca, la ceva vreme dupa ce am ramas singur, am avut o mica revelatie cu prima ocazie cind cineva (o vanzatoare) mi-a atins mina. A face dragoste e, inainte de toate, a atinge si a fi atins. Evident, asta inseamna ca intreaga noastra istorie de experiente si atitudini in legatura cu atingerea joaca un rol in modul in care ne raportam la sex si in care practicam sexul. Sunt copii pentru care contactul fizic cu lumea adulta se reduce la pedeapsa corporala. Ce fel de sexualitate poate rezulta dintr-o asemenea experienta formativa? Mai ales pentru baieti, atingerea poate fi un lucru permis doar pe terenul de sport. Daca vedem pe strada doi tipi care se tin de mana, imediat ne gandim ca-s homo, daca vedem doua tipe, nu-i nicio problema. Pe de alta parte, e intotdeauna ceva regresiv in simplitatea atingerii. Femeia care cauta sa se cuibareasca in bratele barbatului este si copilul care tanjeste dupa siguranta imbratisarii parentale. Dincolo de toate generalitatile astea, mai apar in manifestarile umane ale sexualitatii tot felul de complicatii psihologice. Una dintre ele sta in faptul ca satisfactia pare sa depinda in mod direct de noutate (sau de iluzia, uneori constient pusa in scena, a noutatii). Nu e de mirare ca femeile – mai ales – adora surprizele si le gasesc afrodiziace. O alta poate fi dialectica haos-ordine. O femeie tinde sa se poata bucura deplin de un orgasm doar atunci cind e ordine in casa. Barbatului, mare consumator de adrenalina, ii place in general haosul. Dinamica asta se poate manifesta si in forme subtile – o relatie riscanta, irationala, fara obligatii este fireste mai palpitanta (excitanta) pentru barbat decat iubita stabila sau nevasta.

– Mestere, sigur n-ai baut ceva tarie inainte de a sta cu noi la masa? Ca prea le zici complicate. Sexul e sex si gata! Nu trebuie analizat, ci facut. Cat mai des. Ioi, ‘tu-i ceapa ma-sii ca tarziu mai e! Blondo, hai sa plecam! Mestere, mi-a facut placere.

– Mihai, spuse Dana, vrei sa ma conduci acasa?

2 comentarii la “Despre sex

  1. Petre spune:

    Postarea asta a fost inspirată de discuţiile purtate, la vreo partuza intelectualistă cu gasca?.. :))

  2. ivanilici spune:

    Nu, bre, nu. Chiar deloc. Are radacini adanc infipte intr-o realitate veche. 😉

Lasă un răspuns

