La multi ani, Swiss Maestro!


Am vazut primul  meci de tenis in 1990. Jucau, din cate-mi amintesc, Mats Wilander si Boris Becker. N-am inteles prea mult din cum trimiteau mingea peste fileu si nici n-am gasit pe cineva care sa-mi explice. Asa ca am abandonat acest sport. Rar, si asta mai mult din pasiunea pentru statistica, mai vizionam cate un meci. Mi-au placut Stefan Edberg si Pete Sampras, fara a petrece insa foarte mult timp vizionand jocurile lor. Lucrurile s-au schimbat atunci cand un elvetian a aparut pe teren. Talentul s-a revarsat din plin asupra sa: inteligenta tactica, extraordinar simt de anticipatie, eleganta, joc de picioare, o frumusete iesita din comun a loviturii de dreapta, o deosebita variatie la serviciu, scurte, lovituri taiate, voleuri… un joc… complet si, de multe ori, apropiat de perfectiune. Cand il vad jucand am impresia ca totul este facil, ca jocul acesta este unul ce nu presupune efort. Si asta dintr-un motiv simplu: perfectiunea e ceva ce pare usor.

De cand am inceput sa-l urmaresc, am inceput sa iubesc tenisul. Admiratia pentru el, pentru stilul sau de joc, este motivul pentru care, la 32 de ani, am cautat frumusel cel mai bun antrenor pe care-l puteam gasi si am inceput sa invat sa joc.

Maestrul a implinit si el 32 de ani. Nu mai castiga asa cum o facea in tinerete si pare ca anii si-au pus amprenta asupra corpului sau. Si totusi, pentru mine (si multi altii), Roger Federer va ramane cel mai mare jucator din istorie.

La multi ani, Swiss Maestro!

03wimbledon.1-500

Lasă un răspuns

