Multumesc din inima, BRD! Yeah, right!


Pentru a doua oara in cinci ani, simpatica mea contabila a uitat sa-mi comunice toate platile pe care trebuie sa le fac catre bugetul de stat (TVA, impozit pe profit etc.). Chestiunea asta, combinata cu modul minunat in care lucreaza Posta Romana, a dus la o frumusete de poprire. Sigur ca cei de la BRD nu m-au sunat sa-mi spuna ceva legat de situatia asta (stiu, nu sunt obligati, dar nu le lua mai mult de un minut sa ma informeze). Asa ca m-am trezit ca ma suna colaboratorii si se plang ca nu le intra banii in cont. Asa ca sun la BRD.

– Buna ziua, doamna! Sunt X, de la firma Y. Am o nelamurire si va rog sa ma ajutati: am facut niste plati si colaboratorii mei imi spun ca nu le-au intrat banii. E vreo problema?

– Pai, da: aveti o poprire.

– Da? Pentru ce suma?

– 600 de lei.

– Eu nu stiam de ea. Dar n-ar fi fost normal, asa, pentru o buna relatie client-banca, sa imi spuneti si mie? Nu de alta, dar vedeti ca in cont e o suma mult mai mare, ceea ce inseamna ca as putea plati oricand suma respectiva.

– Stiti, nu suntem obligati sa va informam.

– Bine, doamna, nu de obligatie e vorba aici, ci de altceva. Da’ nu-i nimic. Vin si platesc repede, numai sa se deblocheze rapid contul.

Si las tot ce am de facut, ma duc la banca, platesc, merg la finante, iau hartia ca e totul in regula, merg la banca din nou, le duc docomentul, in fine toata procedura si le zic oamenilor ca am rezolvat problema, ca vor avea banii rapid in cont (in mod normal, pentru ca si eu aveau cont la BRD, banii ar fi trebuit sa le intre urgent). Dupa vreo doua ore incep iar telefoanele, ca-i mint, ca nu am facut nimic. Mai, sa fie!

Fuga iar la BRD sa vad ce se intampla. Si nu se intamplase nimic important: functionara facuse incasarea banilor pentru poprire, uitand sa se ocupe si de deblocarea contului. Imi infranez limba, ma bucur ca s-a rezolvat si plec.

Dupa vreo cateva zile urma sa incep un „mini-turneu” prin tara: app. 2 000 de km in vreo 4-5 zile. Si zic sa plec cu contul de card alimentat suficient cat sa-mi ajunga de combustibil, hoteluri si mancare (ca, prost fiind, m-am luat dupa ei acum vreo 3 ani si nu m-am multumit sa am un card atasat contului – chipurile era foarte vulnerabil – si am mai facut un cont de card in care virez bani si pentru care, nesimtitii, isi trag comision imediat). Si alimentez eu contul cu vreo 6 000 de lei cu o zi inainte. A doua zi dimineata, accesez serviciul BRDOffice, imi apare frumos ca tranzactia s-a efectuat asa ca pot pleca linistit la drum. Si, cum am obiceiul, cand plec la drum lung, fac mereu plinul. Eram destul de grabit, da’ tot m-am gandit sa alimentez la iesirea din oras, nu dupa o prima intalnire ce urma sa aiba loc in Capitala. Un Gigel face plinul, eu la ghiseu sa platesc. Si dau cardul. Introduc PIN-ul si mi se spune ca tranzactia nu se poate efectua. Ei, sa-mi trag una! Cum sa nu? Ca doar am bani in cont. Incearca doamna la alt POS: acelasi mesaj. Ca sa rezolv problema, sun repede un amic sa-mi aduca 1 000 de lei ca sa platesc combustibilul si sa am la mine pana lamuresc ce se intampla la banca. Amicul imi spune ca se rezolva, dar ca dureaza vreo 20 de minute. Si stau eu ca fraierul in parcarea benzinariei. Si, pentru ca am timp, sun la banca.

– Buna ziua, doamna! Sunt X, de la firma Y. Vreau sa stiu daca e vreo problema cu cardul.

– Buna ziua, domnule X! Verific imediat. Da, aveti cardul blocat.

– Poftim? Ce s-a mai intamplat? Ca de platit am platit poprirea, acum cateva zile am facut plati, ieri am facut alimentarea cardului si acum ma trezesc la benzinarie ca nu pot plati.

– Da, ati platit poprirea si v-a fost deblocat contul principal. Dar contul de card…. nu.

– Da’ de ce nu? (deja eram un pachet de nervi)

– Pai, cand a fost poprirea, colega mea (aceeasi isteata care uitase sa deblocheze contul) a uitat sa deblocheze si contul celalalt. Dar, nu-i nimic, rezolvam imediat. Numai ca va fi o problema.

– Ce problema?, zic eu indignat.

– Veti putea folosi cardul abia maine.

– Si de ce nu imediat?, spun eu in timp ce-mi ies flacari pe nas si urechi.

– Asa sunt normele noastre.

– Cu cine pot sa vorbesc despre problema asta? Cu directorul de agentie?

– Nu depinde de noi. Depinde de colegii nostri din orasul X, unde este regionala.

– Pai, dati-mi un numar de telefon al lor, ca sa pot sa-i injur, zic mai in gluma, mai in serios.

– Nu se poate: noi comunicam cu ei prin e-mail.

– Bine, doamna. Va multumesc pentru amabilitate. Sa le transmiteti colegilor dumneavoastra care au intocmit normele ca-s niste idioti si, in acelasi timp, sa le comunicati si ca pe mine m-ati pierdut de client. Adieu! Si inchid.

Adica din pricina greselilor lor eu ce fac? Stau cu banii blocati? Si daca nu alimentam in oras? Daca voiam sa alimentez la vreo benzinarie obscura intr-un sat? Ce faceam? Daca nu stiam pe nimeni care ma putea ajuta? Daca mi se facea rau si aveam eu pitici pe creier sa merg la un spital particular? Plateam cu ce?

Din fericire, exista si alte banci. Asa ca voi migra cu catel si purcel spre ele. BRD, adio!

images

8 comentarii la “Multumesc din inima, BRD! Yeah, right!

  1. Petre spune:

    Rezumand, functionarilor bancii cu pricina, dedicatie melodia lui Mozart!

  2. ivanilici spune:

    Exact! Acum mi-au trecut nervii. Nu insa si dorinta de a incheia cu ei. Da’ cica dureaza… 30 de zile. Conform acelorasi norme de 2 lei.

  3. RAMONA spune:

    eu am avut o oprire pe card de 425lei,am achitat-o acum o luna si totusi contul e blocat.Salariul il i-au de la ghiseul bancii.RUSINE!!!!!!!!!

  4. curtezana spune:

    La banci e mai mare birocratie decat la stat 😛

  5. Radho spune:

    BRD-ul e cel mai mare hot dintre toate bancile existente la noi(hoate si ele) si ar trebui ca toti sa-ai inchida conturile ce le au la ei sa piarda clientii si sa vada cum e.si eu am avut probleme cu ei

    • ivanilici spune:

      Radho, bancile la noi sunt mostre de nesimtire. Si, pana cand noi, clientii, nu ne vom schimba atitudinea fata de ei (adica dandu-i masiv in judecata pentru abuzuri si inchizandu-ne conturile), nu vor remedia problemele.

Lasă un răspuns

