Introspectie


Uneori sau, mai bine zis, arareori,
ma opresc pentru a asculta cum
iubirile-mi moarte isi cer drepturile
si o fac cu putere, cu nerv,
adunate stand in fata portii mele ce
se incapataneaza sa ramana inchisa.

Iar ele striga si striga atat
de tare incat ferestrele turnului in care
m-am zidit inca de la des-facerea lumii din
care am fugit scartaie intr-atat cat sa ma
apuce spaimele si sa ma ascund in
spatele unei oglinzi invechite.

tower

Dar stand acolo observ ca-mi vad anamnetic
chipul de atunci de cand amurgul si
brizele, zorile si adierile ma scriau rand cu
rand pe nisipul marii si constat ca fuga
nu-mi foloseste si port cand si cand dialoguri
pe care le cred curative.

Si iubirile tac si furtunile amintirilor
trec, iar noaptea ma pot
odihni mai mult sau mai putin, visand
sau nu eliberari si incarcerari, iubiri
si uri, zambete si cantece, lacrimand si razand.

Dimineata e calm si dupa
pranz ne-trairile mele vor fugi
spre apus ridicand in urma lor niste nori
grosi de resemnare, lasand ca
semn al trecerii lor… uitarea.

Si soarele va rasari si apoi va apune si
ploi vor veni si furtuni vor fi alungate
de curcubee, vantul va bate, afara si
inauntru, ferestre si porti vor ramane sau nu ferecate.

Ce-a ramas? Simt in ochi o usoara senzatie de
cenusa ce provine din incendierea
inimii, sau poate de tarana in care prea
devreme sufletul meu s-a intors.

12 comentarii la “Introspectie

  1. Petre spune:

    Deadea, ma bucur tare mult pentru tine si sper sa fii fericit!
    Pentru ca, desi te cunosc destul de putin, sunt aproape convins ca esti capabil, la randul matale, sa faci feicita orice femeie, cu atat mai mult pe contemporana tanti Nadejda Krupskaia…

  2. ivanilici spune:

    Nea Petre, ce faci? Imi intinzi mere otravite? 🙂 Pai, pacatele mele, tocmai cu Lenin sa ma asociezi?

  3. Petre spune:

    Doamne, ce-am ajuns…Numai ca-s un Paris al prezentului (ca nu vreau cu niciun chip sa ma gandesc la Eva) nu mi se spusese…
    Pai, in prostia mea, ma gadii ca pseudonimul de „Ivan Ilici” se vrea o trimitere la Lenin Vladimir Ilici…Nu-s deloc un simpatizant al ideologiei sale, insa inteligenta si forta trebuie recunoscute…Crezui ca iti fac un compliment, asociindu-te cu o personalitate…

  4. ivanilici spune:

    Nu, bre, nu. „Ivan Ilici” din „Moartea lui Ivan Ilici”. 🙂

  5. Petre spune:

    Sa-mi fie rusine! Imi recunosc incultura! Peccavi!
    Dar ramane valabila parerea ca vei face fericita pe femeia care ti-a cucerit inima!

    • ivanilici spune:

      Lasa, nea Petre modestia! Daca si matale esti incult… Cat despre parerea exprimata: de ce trebuie sa depina fericirea unui om de un alt om? 🙂 Ca nu cred ca-mi place o asemenea povara. Io, unul, n-am nevoie de altii pentru a fi fericit.

  6. Petre spune:

    Recunosc ca matale stii cel mai bine care e definitia propriei fericiri…Deci nu comentez ca ai sau nu ai nevoie de altcineva pentru a fi fericit.
    Cat despre altruismul de a darui fericirea, e randul meu sa-ti zic „Lasa, deadea, modestia!”. Cum ramane cu de-acum celebrul „complex”? Era numai o manifestare a unui egoism pervers? Nici gand, nu-mi vinde gogosi!
    Nu e nicio povara, sau, daca vrei astfel, ai umeri destul de lati ca sa o porti cu succes!

  7. ivanilici spune:

    Zici ca nu vrei gogosi. De ce? Esti la dieta? Stai linistit, sunt dietetice! 😉
    Esti dumneata dragut, dar, ai grija cu complimente exprimate figurat – de genul „umeri destul de lati” – ca ma crede lumea vreun munte de om. Si stii bine ca-s o mana de carne.

  8. Petre spune:

    Da, ai ghicit, sunt la dieta, chiar am slabit foarte mult…
    Oricum, eu nu scriu pentru „lume”, asta poate sa creada orice despre matale…Si, de fapt, cred ca nu iti strica putina reclama, nu?..
    Ma angajezi PR-ul matale? :))

  9. Petre spune:

    Ma flatezi! Si zau ca nu merit! Cred ca mai potrivit mi-ar fi Paraleu :))

Lasă un răspuns

